- Startsida
- Om Härnösandshus
- Certifiering
- Kvalitetspolicy
Kvalitetspolicy
AB Härnösandshus styrelse och medarbetare ska arbeta för att verksamheten bedrivs med högsta möjliga kvalitet för att få nöjda kunder. Kundernas behov, önskemål och förväntningar ska vara i fokus.
Detta ska uppnås genom att vi:
- bemöter våra kunder på ett positivt sätt och aktivt lyssnar på deras krav och förväntningar.
- erbjuder våra kunder en hög servicenivå och ett brett serviceutbud.
- erbjuder våra kunder en trygg, trivsam och störningsfri boendemiljö.
- erbjuder våra kunder prisvärda bostäder med god kvalitet.
- genomför ständiga förbättringar, tar del av ny teknik och nya kunskaper.
- låter kvalitetsarbetet med verksamhetssystemet som verktyg ingå som en naturlig del i verksamheten.
- ställer kvalitetskrav på våra entreprenörer och leverantörer.
- genomför kontinuerlig kompetensutveckling av personal och styrelse.
Fastställd av styrelsen 2003-10-27. Granskad 2022-09-29