- Startsida
- Om Härnösandshus
- Kundnöjdhet
Kundnöjdhet
Hyresgästerna tycker mycket bra om Härnösandshus. Det visar kundundersökningen som genomfördes under hösten 2024.
Härnösandshus vill erbjuda bra, trygga och trevliga bostäder. Som många andra hyresvärdar i landet frågar man med jämna mellanrum de boende hur nöjda de är med boendet.
Den senaste kundundersökningen som genomfördes gick ut till alla hyresgäster i slutet av 2024.
Enkäten innehöll frågor om allt från städningen av tvättstugan till hur väl
kontakterna med företaget fungerar och hur man trivs i sin lägenhet. Mer än hälften av de boende svarade på enkäten och resultatet blev i likhet med 2020 och 2022 års mätningar väldigt bra.
Resultatet från årets undersökning visar att våra hyresgäster upplever att vi levererar god service och att vi tillhandahåller ett bra boende.
Härnösandshus ligger över branschgenomsnittet på majoriteten av de olika kategorier som mäts!
Det sammanvägda värdet för hela enkäten blev 87,5 procent, vilket innebär att närmare 9 av 10 hyresgäster tycker att det är bra eller mycket bra att bo hos Härnösandshus.
– Vi vill tacka våra hyresgäster för det fina betyget och för att så många tagit sig tid att svara på enkäten. Ni hjälper oss att bli bättre, säger Annika Rodling, marknadsansvarig hos Härnösandshus.
Hon menar att det finns två förklaringar till företagets höga betyg i kund-undersökningen:
- Ett målmedvetet kvalitetsarbete
- En positiv och bra personal
En viktig del i kvalitetsarbetet är en ny modell när det gäller kommunikation i samband med till exempel felanmälan. Insikten från tidigare kundundersökningar är nämligen att kunden inte bara vill få hjälp med själva felet. Lika viktigt är att få veta vad som hänt med felanmälan och vad hyresvärden har för tidsplan när det gäller att avhjälpa felet. Målet är att alltid ge snabba och klara besked till kunden och alla ärenden följs upp regelbundet, säger Jörgen Sjölund, förvaltare på Härnösandshus.
– Bemötande och återkoppling är superviktigt för den boende, men man kan bara sätta målen högt om man har en personal som vill och kan nå ända fram. För oss är det lätt, för vi har så bra personal. Vi lyfter gärna fram våra fastighetsskötare och medarbetarna i vår kundtjänst som går in helhjärtat i det här arbetet.