Artikeln publicerades 11 november 2024
Vi söker förvaltningsadministratör
Är du en serviceinriktad administratör med intresse för fastighetsförvaltning? Vi söker nu en förvaltningsadministratör till vårt team och kanske är det just dig vi letar efter!
Om tjänsten
Som förvaltningsadministratör hos oss har du en central roll i vår fastighetsförvaltning och bidrar till att vår verksamhet fungerar smidigt. Du är ett administrativt stöd till våra förvaltare och fastighetsskötare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera och administrera olika ärenden såsom TV- och bredbandsfrågor, brandskydd, försäkringar och försäkringsärenden som vattenskador med mera.
Arbetsdagarna är varierande. Du arbetar från kontoret med olika administrativa uppgifter men är också ute i våra fastigheter för att till exempel delta i myndighetsbesiktningar.
Hos oss får du arbeta i en engagerad organisation med ett viktigt uppdrag - att erbjuda bra boenden för våra hyresgäster och utveckla Härnösands bostadsmarknad. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som förvaltningsadministratör hos oss behöver du vara noggrann, lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du är van att hantera flera uppgifter samtidigt och tar ansvar för att arbetet håller hög kvalitet. Du kommer att ha kontakt med många olika personer och funktioner så det är viktigt att du har en god förmåga att kommunicera på bra svenska och samtidigt kunna ta till dig information från andra. Har du en bakgrund från fastighetsbranschen hjälper det dig att lättare komma in i rollen. Vi arbetar i affärssystemet Vitec så har du tidigare erfarenhet av det eller motsvarande är det toppen. God datorvana och främst erfarenhet av Excel är en stor fördel samt att du behöver ha B-körkort för att kunna ta dig runt till våra olika fastigheter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning inom administration eller fastighetsförvaltning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vidare ser vi gärna att du har:
- god datorvana, Office-paketet och framförallt Excel.
- förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.
- erfarenhet av kundkontakt och ett genuint intresse för service.
- goda kunskaper i svenska och engelska
- B-körkort
Meriterande är:
- erfarenhet från fastighetsbranschen
- kunskap om affärssystemet Vitec
Ansvarsområden
- förvaltningsadministration
- försäkringsansvarig
- brandskyddsansvarig
- TV / bredbandsfrågor
- ansvar för myndighetsbesiktningar
- Vitec underhållssystem
- bostadsanpassningar
- försäkringsärenden (t ex vattenskador)
Denna rekrytering är ett samarbete mellan Härnösandshus och Randstad. Du ansöker på www.randstad.se Länk till annan webbplats., senast 2024-11-25. Vänta inte utan ansök direkt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden gått ut. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ulrica Widmark Norberg: ulrica.widmark@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.