Fastighetsinfo Orren

Tunnelplan 1A - 36B
  
  

Välkommen som hyresgäst hos Härnösandshus!

Här följer viktig information om ditt boende. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss!

BOVÄRD: Robin Waldehagen
Tel: 0611-88 227, 073-275 36 17

KUNDTJÄNST: 0611-88 290

FELANMÄLAN: Logga in på Mina sidor eller ring 0611-88 290

AKUTA FEL KVÄLLAR OCH HELGER: Ring 070-555 49 99

_______________________________________________________________


NYCKLAR
Till varje lägenhet medföljer: 3 st lägenhetsnycklar och 1 st bokningstagg till tvättstuga/motorvärmarstyrning

LÄGENHETSFÖRRÅD
Separat förråd finns i direkt anslutning till lägenheten.

TVÄTTSTUGA
Finns på Tunnelplan 37. Bokning sker på bokningstavla som sitter i anslutning till tvättstugan eller via Härnösandshus hemsida.

BREDBAND / TV - iTUX
I vardagsrummet finns två bredbandsuttag.
På portalen harnosandshus.itux.selänk till annan webbplats hittar du information om det öppna bredbandsnätet med tjänster inom TV, telefoni och bredband. Där hittar du också alla leverantörer som levererar tjänster i bredbandsnätet och kan se vilka som erbjuder gratis 1 Mbit/s bredband.

Kostnadsfritt startutbud av TV-kanaler
Via Härnösandshus avtal med iTUX har du tillgång till några av Sveriges populäraste tv-kanaler i ett Digitalt Startutbud från Com Hem. I gruppavtalet ingår också en digitalbox (IPTV).
För att kunna använda tjänsten måste du göra en beställning hos Com Hem. Ring deras Kundservice för beställning av gruppavtal på tel 0775-17 17 20 så skickar de IPTV-box laddad med aktuella kanaler.


SOPOR
Endast väl förslutna hushållssopor får slängas i sopkärlen som finns i soputrymmet vid garagen. Torrsopor, t ex kartonger, möbler o s v slängs i grovcontainer. Använd lägenhetsnyckel. Övriga sopor källsorteras och lämnas vid närmaste återvinningsstation vid livsmedelsaffären.

BILTRAFIK
Vi strävar tillsammans med våra hyresgäster efter ett bilfritt bostads-område. Parkera aldrig i bostadsområdet annat än vid exempelvis i- och urlastning av möbler. Trafikbevakning sköts av Securitas.

BILPARKERING
Sandning, snöröjning och städning av förhyrda parkeringsplatser ombesörjs av hyresgästen själv.
Motorvärmarstolpar: En tidsbokning måste göras för att få ström till motorvärmarstolpen! Det kan du göra via vår hemsida eller via bokningstavlan vid porten.
Exempel: Vid utetemperatur ca +7 grader slås strömmen på ca 30 minuter före inställd avfärd. Ju kallare det är desto tidigare kopplas strömmen på.
För att använda bokningsystemet måste man finnas registrerad med behörighet i systemet. Registrering sker via kundtjänst.

CYKLAR
Parkeras i cykelställen eller cykelrum.

TRAPPHUS OCH KÄLLARGÅNGAR
Det är viktigt ur säkerhetssynpunkt att hålla trapphus och källargångar fria från cyklar, dörrmattor mm då trapphus och källargångar räknas som utrymningsvägar. Om det är fritt på dessa ytor underlättar det även städning.

ÖVERNATTNINGSLÄGENHET
Behöver du övernattningslägenhet för gäster? Vi har dygnsvis uthyrning av möblerade rum/lägenheter. Kontakta kundtjänstför bokning och mer information.

GEMENSAMHETSLOKAL
Kontakta kundtjänst för bokning och mer information.

TRYGGHETSJOUR
För din trygghet och trivsel och för att skapa ett lugnare boende har vi en trygghetsjour i våra fastigheter. Läs mer i den lilla broschyren eller på vår hemsida.

HEMFÖRSÄKRING
Det är viktigt för dig att du tecknar en hemförsäkring. Vid ev brand eller vattenskada täcker ägarens fastighetsförsäkring endast skador på byggnaden, ej ert privata bohag.