AB Härnösandshus styrelse och medarbetare ska arbeta för att verksamheten bedrivs med högsta möjliga kvalitet för att få nöjda kunder. Kundernas behov, önskemål och förväntningar ska vara i fokus.
Detta ska uppnås genom att vi:
- Bemöter våra kunder på ett positivt sätt och aktivt lyssnar på deras krav och förväntningar.
- Erbjuder våra kunder en hög servicenivå och ett brett serviceutbud.
- Erbjuder våra kunder en trygg, trivsam och störningsfri boendemiljö.
- Erbjuder våra kunder prisvärda bostäder med god kvalitet.
- Genomför ständiga förbättringar, tar del av ny teknik och nya kunskaper.
- Låter kvalitetsarbetet med verksamhetsstyrning som verktyg ingå som en naturlig del i verksamheten.
- Ställer kvalitetskrav på våra entreprenörer och leverantörer.
- Genomför kontinuerlig kompetensutveckling av personal och styrelse.
Fastställd av styrelsen 2003-10-27 Reviderad 2006-09-11 Granskad 2020-05-26